کد کده تربچه

       کد کده تربچه

تنهاترین
تنهاترین
مهر- محبت -صفا و صمیمیت و یک رنگی
نگارش در تاريخ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:دخترک خندید و ,,,, توسط علی طوفان

دخترک خندید و  
پسرک ماتش برد  
که به چه دلهره از باغچه ی همسایه، سیب را دزدیده  
باغبان از پی او تند دوید  
به خیالش می خواست  
حرمت باغچه و دختر کم سالش را 
از پسر پس گیرد 
غضب آلود به او غیظی کرد 
این وسط من بودم  
سیب دندان زده ای که روی خاک افتادم  
من که پیغمبر عشقی معصوم  
بین دستان پر از دلهره ی یک عاشق  
و لب و دندان ِ  
تشنه ی کشف و پر از پرسش دختر بودم  
و به خاک افتادم  
چون رسولی ناکام  
هر دو را بغض ربود  
دخترک رفت ولی زیر لب این را می گفت 
او یقیناً پی معشوق خودش می آید  
پسرک ماند ولی روی لبش زمزمه بود   
مطمئناً که پشیمان شده بر می گردد  
سالهاست که پوسیده ام آرام آرام  
عشق قربانی مظلوم
غرور است هنوز   
جسم من تجزیه شد ساده ولی ذرّاتم  
همه اندیشه کنان غرق در این پندارند  
این
جدایی به خدا رابطه با سیب نداشت 

نگارش در تاريخ پنج شنبه 20 بهمن 1390برچسب:شعر زیبای سیب , توسط علی طوفان

شعر زیبای سیب

تو به من خندیدی و نمی دانستی 
من به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدم 
باغبان از پی من تند دوید 
سیب را دست تو دید 
غضب آلود به من کرد نگاه 
سیب دندان زده از دست تو افتاد به خاک 
و تو رفتی و هنوز  
سالهاست که در گوش من آرام آرام 
خش خش گام تو تکرار کنان می دهد آزارم 
و من اندیشه کنان غرق در این پندارم 
که چرا باغچه کوچک ما سیب نداشت

من به تو خندیدم 
چون که می دانستم
تو به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدی 
پدرم از پی تو تند دوید 
و نمی دانستی باغبان باغچه همسایه 
پدر پیر من است
من به تو خندیدم 
تا که با خنده تو پاسخ
عشق تو را خالصانه بدهم 
بغض چشمان تو لیک لرزه انداخت به دستان من و 
سیب دندان زده از دست من افتاد به خاک 
دل من گفت: برو 
چون نمی خواست به خاطر بسپارد
گریه تلخ تو را…. 
و من رفتم و هنوز سالهاست که در ذهن من آرام آرام 
حیرت و بغض تو تکرار کنان 
می دهد آزارم 
و من اندیشه کنان غرق در این پندارم 
که چه می شد اگر باغچه خانه ما سیب نداشت

 

فروغ فرخ زاد

  

او به تو خندید و تو نمی دانستی  
این که او می داند  
تو به چه دلهره از باغچه همسایه سیب را دزدیدی  
از پی ات تند دویدم  
سیب را دست دخترکم من دیدم  
غضبآلود نگاهت کردم  
بر دلت بغض دوید  
بغض ِ چشمت را دید  
دل و دستش لرزید  
سیب دندان زده از دست ِ دل افتاد به خاک  
و در آن دم فهمیدم  
آنچه تو دزدیدی سیب نبود  
دل ِ دُردانه من بود که افتاد به خاک  
ناگهان رفت و هنوز  
سال هاست که در چشم من آرام آرام  
هجر تلخ دل و دلدار تکرار کنان  
می دهد آزارم  
چهره زرد و حزین ِ دختر ِ من هر دم   
می دهد دشنامم  
کاش آنروز در آن باغ نبودم هرگز  
و من اندیشه کنان غرق در این پندارم  
که
خدای ی عالم  
ز چه رو در همه باغچه ها سیب نکاشت؟

نگارش در تاريخ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:ویروسی با شکل و شمایل دزدان دریایی, توسط علی طوفان

  ویروسی با شکل و شمایل دزدان دریایی
 

 

Skuller كه در تاريخ اول سپتامبر 2006 براي اولين بار گوشي هاي همراه را آلوده كرد از جمله بدافزار هايي بود كه آوازه اش به بسياري از كشورهاي جهان رسيد.به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، اين تروجان به سرعت صدها هزار گوشي را در سراسر جهان آلوده كرد و 31 نسخه مختلف و متفاوت از آن نيز در هفته ها و ماههاي بعد طراحي شد و از راه رسيد.

در سال 2006 كار به جايي رسيده بود كه طراحي ويروس براي سيستم عامل سيمبين نه كار سختي بود و نه عجيب به نظر مي رسيد. در آن زمان هر كسي مي توانست از ابزار موجود در اينترنت براي طراحي فايل هاي sis بهره ببرد و تنها كافي بود از اندكي دانش رايانه برخوردار باشد تا بتواند اين فايل ها را به ابزاري مخرب تبديل كند.
با توجه به آنكه سيستم عامل سيمبين آسيب پذيري هاي متعددي داشت و شركت سازنده در زمينه رفع اين مشكلات بسيار كند عمل مي كرد، ويروس نويسان گزينه هاي متعددي را براي آلوده كردن گوشي ها پيش رو داشتند. يكي از مهم ترين اين ضعف ها آن بود كه پاك كردن تمامي فايل هاي اين سيستم عامل و جايگزين كردن آنها با فايل هاي ديگر ممكن بود. همچنين به سادگي مي توان فايل هاي معيوب يا فايل هاي غيراستاندارد را در اين سيستم عامل گنجاند و در عملكرد آن اختلال ايجاد كرد.
اكثر نسخه هاي تروجان Skuller داراي دو فايل بودند. فايل اصلي معمولا Skuller.gen نام داشت و فايل ديگر كه باعث تمايز نسخه هاي مختلف اين تروجان از يكديگر مي شد نام هاي مختلفي داشت كه از جمله مي توان به Doombot يا Skudoo اشاره كرد.
فايل اول معمولا با پسوند aif جايگزين يكي از فايل هاي سيستمي اصلي سيستم عامل سيمبين مي شد و حجم آن 1601 بايت بود. آيكون اين فايل جمجمه يك اسكلت بود و متن حاوي اين لغت به زبان انگليسي هم در آن گنجانده شده بود. استفاده اين تروجان از نماد اسكلت به افزايش شهرت آن كمك شاياني كرد.
فايل دوم با پسوند app هم با پاك كردن فايل هاي مختلف جايگزين آنها مي شد. ابعاد آن 4796 بايت بود و به گسترش تروجان كمك مي كرد.
اما با گسترش ويروس ها و تروجان هايي مانند Skuller يكي از مسائل مهمي كه مورد توجه قرار گرفت، ضرورت طبقه بندي بدافزارها براي انجام امور علمي و تحقيقاتي بود.
تعيين اسامي دقيق و صحيح براي نمونه هاي جديد و گروه بندي مناسب آنها به انعكاس دقيق رفتار آنها كمك مي كرد. مشكل مهمي كه بر سر راه طبقه بندي ويروس هاي همراه وجود داشت آن بود كه اكثر برنامه هاي مخرب ويروسي براي تلفن هاي همراه اغلب حاوي دو يا چند نوع بدافزار بودند.
براي جلوگيري از سردرگمي در اين زمينه برخي شركت هاي امنيتي مانند كسپراسكاي از شيوه اي متفاوت براي طبقه بندي ويروس هاي همراه استفاده كردند و سه عامل را به شرح زير در اين زمينه دخيل دانستند.

** رفتار: تشريح ماهيت يك برنامه و عملكرد آن
از اين طريق يك بدافزار را مي توان به انواع مختلفي تقسيم كرد

** محيط عملكرد
منظور محيطي است كه بدافزار در آن عمل مي كند. اين محيط معمولا يك سيستم عامل يا يك برنامه كاربردي خاص است كه به خاطر ضعفهايش به تروجان يا ويروس فرصت خودنمايي مي دهد. ويندوز، سيمبين، نرم افزار word نمونه هايي از اين محيط ها هستند.

** اسم اصلي بدافزار و حروف متمايز كننده آن
معمولا توسط خود طراحان ويروس ها انتخاب و اعلام شده است. البته در اين بخش ممكن است اختلاف نظرهايي بروز كند و از جمله شركت هاي مختلف ضدويروس بنا بر سليقه هاي خود اسامي متفاوتي را انتخاب كنند.

نگارش در تاريخ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:زردی چشمانتان یک هشدار جدی است, توسط علی طوفان

زردی چشمانتان یک هشدار جدی است
 

 

آیا تا کنون هپاتیت گرفته‌اید یا کسی را در اطرافیانتان می‌شناسید که دچار این بیماری شده باشد؟! چه کسانی بیشتر در معرض این بیماری هستند؟ و رفتار شما با این افراد چگونه است و چطور می‌توانید خود را از سرایت این بیماری ایمن کنید؟!
برای آشنایی بیشتر با این بیماری، دکتر محمد کعبه‌منور، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه، توضیح می‌دهد.
هپاتیت به معنی التهاب بافت کبد است که این التهاب می‌تواند از علل مختلفی نشأت بگیرد، ولی آنچه که به صورت عام مورد توجه است التهاب ویروسی بافت کبد است که عاملش ویروس‌ها هستند. داروها، بیماری‌های عروقی و باکتری‌ها نیز می‌توانند کبد را دچار التهاب کنند.
هپاتیت به چند نوعA ،B ،C ،D ،E ،F و G تقسیم می‌شود. از میان هپاتیت‌ها، انواعD ،E ،F  و G  از شیوع کمتری برخوردارند.
آمار نشان می‌دهد که 90 درصد از افراد، قبل از این که به سن 18 سالگی برسند، هپاتیت‌های A  وB  را بدون این که از آن مطلع شوند، تجربه کرده‌اند و اکنون با توجه به وضعیت بهداشتی، این روند روبه کاهش است.
رعایت بهداشت، بیماریابی و درمان بیماری از راه‌های جلوگیری و پیشرفت بیماری هپاتیت است.
هپاتیت A
شاید باور نکنید اگر بگوییم هپاتیت A یکی از بیماری‌های شایعی است که بیش از 90 درصد مردم به آن مبتلا می‌شوند. بله آمار بالایی است، ولی برای راحت کردن خیال شما باید گفت که این نوع هپاتیت ، خود به خود با گرفتن زردی مختصر و بدون مصرف دارویی بهبود می‌یابد و به دلیل مزمن نبودنش جای هیچ گونه نگرانی باقی نمی‌گذارد.
هپاتیت نوع A با خوردن غذا یا نوشیدن آبی که با ترشحات انسانی آلوده شده باشد، ایجاد می‌شود. این نوع هپاتیت از طریق دهان انتقال می‌یابد و با رعایت اصول بهداشتی می‌توان از این بیماری مصون ماند. تنها مورد خطر این نوع هپاتیت در زنان باردار مشهود است.
هپاتیت B
در هپاتیت نوعB  بیشترین راه انتقال از طریق انتقال خون (مادر به جنین)‌ و سرسوزن‌های آلوده صورت می‌گیرد که خوشبختانه با اجرای طرح واکسیناسیون اجباری این واکسن، آمار بالای 4 درصدی مبتلایان به 2 درصد کاهش یافته است.
گفتنی است، می‌توان با غربالگری مادران باردار تا حد زیادی از این بیماری پیشگیری کرد و حتی با تجویز دارو پس از تولد نوزاد، از پیشرفت این بیماری در مادر و کودک جلوگیری به عمل آورد.
هپاتیت C
انتقال خون، سرنگ و سوزن‌های مشترک و تماس‌های جنسی از راه‌های انتقال این نوع از هپاتیت است که متاسفانه بیشترین آمار هپاتیتC  به افرادی که اعتیاد تزریقی دارند یا با سوزن‌های مشترک، اقدام به خالکوبی می‌کنند، اختصاص دارد.
هپاتیت D
این نوع هپاتیت، همزمان با هپاتیتB  منتقل می‌شود و فردی که دچار هپاتیتB  است و بیماری وی از کنترل خارج شده است، مستعد هپاتیتD  می‌شود.
علائم بیماری بسته به شرایط متفاوت است و در صورتی که بیماری به صورت حاد تظاهر کند، شروعش با بی‌اشتهایی، آبریزش بینی، کوفتگی بدن و علائمی شبیه سرماخوردگی است که پس از گذشت چند روز ادرار پررنگ می‌شود و ناحیه سمت راست قسمت فوقانی شکم، دردناک و فرد دچار تهوع و گاه زردی سفیده چشم می‌شود.
عوارض هپاتیت
تحقیقات نشان می‌دهد که از هر چند هزار نفر فرد مبتلا به هپاتیت، یک نفر دچار کمای کبدی و اغما و تظاهرات خونریزی‌دهنده و تهوع می‌شود.
آنچه در هپاتیت‌ها خطرناک است، «مزمن» شدن آنهاست که بیشتر در هپاتیت نوعC مشهود است، در صورتی که عامه مردم اشتباها فکر می کنند که هپاتیت نوعB این حالت را به وجود می‌آورد
تقریبا 60 درصد از مبتلایان به هپاتیت نوعC  به سمت مزمن شدن می‌روند که با علائم درگیری کبد به صورت کوچک شدن کبد، بزرگ شدن طحال و آب آوردن شکم و بدون اطلاع از بیماری، با مزمن شدن هپاتیت به پزشک مراجعه می‌کنند.
هپاتیت B یا سرطان کبد؟!
درمان بیماری بستگی به درجه و نوع آن دارد؛ ولی معمولا وقتی هپاتیت مزمن شده باشد، با تکه‌برداری از کبد و با توجه به شدت بیماری، مراحل درمان آغاز می‌شود.
اکثر مردم فکر می کنند که با ابتلا به هپاتیتB ، دچار سرطان کبد شده‌اند؛ در صورتی که در 90 درصد مواقع افراد مبتلا به این نوع هپاتیت، درمان می‌شوند و فقط 10 درصد از بیماران به سوی مزمن شدن می‌روند که از این آمار نیز 3 درصد (3 نفر از مبتلایان)‌ دچار هپاتیت مزمن و «سیروز کبدی» می‌شوند.
هپاتیتC  نیز همانند سایر انواع بیماری، درمان‌های خاص خود را دارد و این در حالی است که فرد در مراحل انتهایی بیماری مراجعه نکرده باشد؛ ولی اگر نسج کبد از بین رفته باشد و علائم سیروز ظاهر شود، دیگر کاری جهت درمان نمی‌توان انجام داد.
سیروز به مرحله انتهایی بیماری کبدی گفته می‌شود که سطح کبد، چروک و نهایتا از بین می‌رود.
خود را در برابر هپاتیت واکسینه کنید
در حال حاضر واکسنی که در کشور ما مورد استفاده است، واکسن هپاتیت نوعB  است که طی سه نوبت (حال، یک ماه بعد و 6 ماه بعد)‌ تزریق می‌شود که در صورت لزوم، فرد 10 سال بعد احتیاج به تزریق مجدد آن دارد.98 درصد از افراد با این واکسیناسیون ایمن خواهند شد.

نگارش در تاريخ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:,,, بیاموزازهرآنچه میبینی ,, توسط علی طوفان

 

 

 

بلبل را ببین که حتی در قفس هم می‌خواند
پروانه را ببین که حتی با وجود کوتاهی عمر، از پرواز دست نمی‌کشد
طاووس را ببین که زشتی پاهایش، افسرده‌اش نساخته
زرافه را ببین که هرگز گردن‌کشی نمی‌کند
کرم را ببین که بی‌دست و پا بودنش، او را از حرکت باز نداشته
جغد را ببین که شب‌ها چگونه به مراقبه مشغول است
عقاب را ببین که چگونه چشمانش را به هدفش دوخته است
سگ را ببین که تو نجس می‌خوانیَش اما او به تو وفادار مانده
گوسفند را ببین که چگونه قربانی خوشی‌ها و ناخوشی‌های توست
زنبور را ببین که چگونه از گل شهد برمی‌آورد و از دشمن دمار
لاک‌پشت را ببین که چگونه شجاعانه به جای لاک دیگران در لاک خود پنهان شده
پشه را ببین که چگونه غرور و عظمت تو را در هم می‌شکند و خشم نهفته‌ات را بیرون می‌ریزد
ماهی را ببین که چگونه سودای کرمی کوچک او را به دام می‌اندازد
اسب را ببین که چگونه از روی نجابت به ولی نعمت خود خدمت می‌کند
وکرکس را نبین که پیوسته در انتظار مرگ دیگران است
طوطی را نبین چرا که بی‌اندیشه هر گفته‌ای را تکرار می‌کند
کفتار را نبین چرا که خفت ریزه‌خواری می‌کشد
ملخ را نبین چرا که تاراجگر زحمات دیگران است
عنکبوت را نبین چرا که تنها به فکر بنای خان? خود است
عقرب را نبین چرا که در دشواری‌ها به جای حل مسئله، حلال مسئله را می‌کشد
و پرندگان را ببین که چگونه به هنگام آشامیدن، نظری نیز به آسمان دارند

آیا می‌دانید پرطرفدارترین غذا در دنیا کدام است؟

 

 

 فهرست ۱۰ غذای پرطرفدار جهان
غذاها تنوع بسیار زیادی دارند. هر سرزمینی غذاهای مخصوص به خود را دارد که یکی از جاذبه‌های هر کشوری همین غذاهای متعلق به آن سرزمین است که گردشگران بسیاری ترجیح می‌دهند در زمان رفتن به دیگر کشورها، غذاهای همان‌جا را تجربه کنند. اما برخی غذاها شهرت جهانی‌تری پیدا کرده‌اند؛ شاید چون مواد اولیه‌شان در همه‌جای دنیا قابل‌دسترس است یا شاید این که طعمی دارند که مردمان از ملل مختلف آن را می‌پسندند.
--------------
فهرست کامل غذاهای پرطرفدار به شرح زیر است:
۱. پاستا
۲. گوشت
۳. برنج
۴. پیتزا
۵. مرغ (جوجه)
۶. ماهی و غذای دریایی
۷. سبزیجات
۸. غذای چینی
۹. غذای ایتالیایی
۱۰. غذای مکزیکی

نتایج این نظرسنجی به تفکیک کشورهایی که نظرسنجی در آن‌ها انجام شده نیز انتشار یافته است که با هم مرور می‌کنیم. البته غذاهای موردعلاقه برخی کشورها جزئی‌تر از رده‌بندی بالاست که در زمان جمع‌بندی، غذاها را در دسته‌های بالا قرار داده‌اند تا جمع‌بندی کامل‌تری انجام شود.

استرالیا: شکلات، پاستا، استیک
برزیل: لازانیا، برنج، پاستا
آلمان: نودل، پیتزا، پاستا
غنا: فوفو (با سبزیجات درست می‌شود)، برنج، بانکو (با ذرت درست می‌شود)
گواتمالا: مرغ، پیتزا، غذای چینی
هند: غذای هندی، برنج، بریانی (غذای ایرانی)
کنیا: اوگالی (با ذرت درست می‌شود)، غذای مخلوط، اوگالی و سبزیجات
مکزیک: غذای مکزیکی، غذای چینی، یک نوع سینی مزه شامل ۲۰ نوع سبزیجات مختلف تند
هلند: پاستا، غذای چینی، پیتزا
پاکستان: سبزیجات، گوشت، بریانی
فیلیپین: مرغ، فیلیپینو (با ماهی و برنج درست می‌شود)، سبزیجات
روسیه: گوشت، سیب‌زمینی، سالاد
آفریقای جنوبی: پاستا، پیتزا، استیک
اسپانیا: پائلا (با برنج، گوشت و غذای دریایی درست می‌شود)، پاستا، برنج
تانزانیا: موز و گوشت، برنج و گوشت، برنج و لوبیا
انگلستان: استیک، پاستا، مرغ
امریکا: پیتزا، استیک، مرغ

در این نظرسنجی ۷۸ درصد شرکت‌کنندگان از انگلستان گفتند که قیمت غذا برایشان مهم است. در سوال دیگری ۵۳ درصد شرکت‌کنندگان انگلیس گفته‌اند که نگران این موضوع هستند که آیا غذایی که می‌خورند سالم است یا نه. یک نتیجه جالب دیگر این نظرسنجی این است که ۸ درصد امریکایی‌ها فکر می‌کنند غذای کافی برایشان وجود ندارد!
 و اما اینبار
این بار دلم
نه براے آدمے ...
نه براے ملکے ...
نه براے عشقے ...
نه براے چیزے ...
 

 

دختری با محبوبیت بسیار زیاد در دنیای اینترنت +عکس
موزیک ویدیوی یک دختر بچه ی استرالیایی در اینترنت تاکنون بیش از 6 میلیون بازدید کننده داشته است.
به گزارش ایران ناز جولیت که با موهای بلند و حرکات خشن در موزیک ویدیویی سیاه و سفید ترانه می خواند همه را مبهوت کرده است.

مادرش که این موزیک ویدئو را روی شبکه ی اینترنت قرار داده، می گوید این بیشتر یک برنامه ی خانوادگی بود، اما زمانی که هزاران پست الکترونیک در موردش دریافت کردم خیلی شگفت زده شدم.
 

هم اکنون تی شرت های منقش به عکس این دختر بچه به شدت در حال فروش است.
 

نگارش در تاريخ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:بچه که بودم همیشه با خودم فکر , توسط علی طوفان

بچه که بودم همیشه با خودم فکر میکردم که وقتی بابا میگه « من خسته ام » یعنی چی ؟ خیلی آ رزو داشتم تا معنی خسته گی را بدانم . هر وقت بابا از سر کار به خانه میامد من میشنیدم که مامان به او می گفت : « خسته نباشی » و من در این فکر فرو میرفتم که این جمله مامان با اون جمله بابا هردو با هم ربطی دارند. روز ها با همین فکر بچه گانهء من سپری میشد تا این که آهسته آهسته من بزرگ شدم و معنی خسته گی را فهمیدم. همیشه بعد از درس ، کار های خانه و . . . من خسته می شدم و با خودم فکر میکردم که خسته گی یعنی همین . حالا که بابا تو این دنیا نیست من به راز واقعی خسته گی پی برده ام اما ای کاش بابا این جا بود تا ازش سوال می کردم که آیا او هم از کار های کوچک خسته شده بود یا مثل من از تنهایی ؟ اما افسوس که حالا مامان هم به من نمی گه: « خسته نباشی .....

 

...



 
نگارش در تاريخ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:آسمان زندگی , توسط علی طوفان

 

آسمان زندگی
---------------------------------------------------------------
میشود در آسمان زندگی یک سبد از غنچه های یاس داشت
یا که در سوز و گداز شمع عشق
مثل پروانه کمی احساس داشت . . .
---------------------------------
تنها ترین
تنهاترین شمعم آشفته و شیوا
تنهاترین شعرم ننوشته و زیبا
تنهاترین حرفهایم بر روی لبهایت
تنهاترین رازم ناگفته و خوانا
تنها ترین نورم در صبح چشمانت
تنهاترین فریاد کم حرف و پر معنا
تنهاترین امید بر یک دل خسته
تنهاترین آواز تنهاترین نجوا
تنهاترین شعرم در دفتر ایام
تنها ترین شاعرم تنهاترین تنها
---------------------------------------------------------------
راز شمع در چیست؟
تا به حال دقت کرده اید که در مراسم عرفانی و روحانی و مکان های مقدس و … چرا شمع روشن میکنند ؟ تا به حال فکر کرده اید که چرا بروی کیک تولد شمع قرار میدهند و لحظه فوت کردن شمع آرزو میکنند ؟
 
چرا باید برای خلق ارامش و هماهنگی در محیط زندگی شمع روشن کرد ؟ عالم خلقت اگه تجزیه شود به چهار عنصر اب ، اتش ، باد و خاک تبدیل میشود ، پس در دل این عناصر شعور الهی و راز زندگی نهفته است.
 
اگر در زمان دعا کردن این چهار عنصر یکجا حضور داشته باشند یعنی خلقتی کامل پس میشود دعایی کامل که به شدت بر روا شدن حاجت و براورده شدن دعا موثر است.
 
شمعی که میسوزد چهار عنصر را اینگونه با خود دارد ، موم شمع عنصر خاک است ، شعله شمع عنصر اتش است ، دود عنصر باد است و مومی که ذوب میشود عنصر اب است.
 
در زمان دعا کردن وقتی به شمع در حال سوختن نگاه میکنید به شعور الهی متصل تر میشوید و درحالت آلفای ذهنی قرار می گیرید ، حالتی که در ان به شعور الهی و خدای درون متصل میشوید و دعا به راحتی به عالم بالا میرود و به استجابت میرسد اگر به صلاح شما باشد.
 
به همین دلیل در محراب ها و مکان های مقدس برای دعا کردن شمع روشن میکنند یا بروی کیک تولد شمع قرار میدهند یا در زمان مدیتیشن شمع روشن میکنند و
 
برای دعا کردن بهتر است بخش کوچکی از خانه را به خود اختصاص دهید ، جایی شبیه محراب ایجاد کرده و شمعی در ان روشن کنید ، از موارد دیگری نیز که موجب حس خوشایند و خلق انرژی مثبت میشود استفاده کنید عود ، کتاب مقدس ، گل ، ظرفی اب و ...
 
هر زمان بدنبال کسب انرژی بودید یا حالتی عصبی و ناخوشایند داشتید و … نور اتاق را کم کنید  ، شمعی روشن کنید و در کنار ان قرار بگیرید ، چشم ها را ببندید و با تمام وجود دعا کنید ، پس از دعا کردن چشم ها را باز کنید ، چند دقیقه به شمع و قطره هایی که میچکد نگاه کنید ، نفسی عمیق بکشید و تمام ، به همین راحتی به خود ارامشی عمیق دهید و به خدای مهربانحتی برای چند دقیقه در روز متصل شوید.
----------------------------------------------------------------------------------
فراق
فراق و دوری ات دیوانه ام کرد .
چو مجنون راهی ویرانه ام کرد .
چنان داغی به دل ماند از جدایی که با هر آشنا بیگانه ام کرد .
--------------------------------------------------------------------------------
سلام به همگی
بعد این همه مدت بهم ثابت شد
 عشق یعنی نرسیدن ......
--------------------------------
 
 کوروش کبیر
دختری به کوروش کبیر گفت:من عاشقت هستم....
 کوروش گفت:لیاقت شما برادرم است که از من
 زیباتر است و پشت سره شما ایستاده،دخترک
برگشت و دید کسی‌ نیست. کوروش گفت:اگر عاشق
 بودی پشت سرت را نگاه نمی‌کردی
------------------
 
1)چرا میگن طرف مثل بچه خوابش برده در حالیکه بچه ها هر دو ساعت یک بار از خواب بیدار می شن و گریه می کنن؟
alitoofan
2)چرا وقتی باطری کنترل تلویزیون تموم می شه دکمه های اونو محکم تر فشار میدیم؟
*
ali toofan
3)چرا برای انجام مجازات اعدام با تزریق آمپول سمی، از سرنگ استریل استفاده می کنن؟
alitoofan
4)چرا تارزان ریش و سیبیل نداره؟
alitoofan
5)آیا میشه زیر آب گریه کرد؟
alitoofan
6)چطور ممکنه که انسان اول به فضا سفر کرد و بعدا به فکرش رسید که زیر چمدون چرخ بذاره؟
alitoofan
7)چرا مردم وقتی می خوان بپرسن ساعت چنده به مچ دستشون اشاره می کنن ولی وقتی می خوان بپرسن دستشویی کجاست به پشتشون اشاره نمی کنن؟
alitoofan
8)چرا گوفی روی دو پا راه میره ولی پلوتو روی چهار دست و پا، مگه هردوشون سگ نیستن؟

alitoofan
9)اگر روغن ذرت از ذرت تهیه میشه و روغن سبزیجات از سبزیجات، پس روغن بچه از چی تهیه می شه؟
alitoofan
10)تا حالا توجه کردید که اگر در صورت سگ ها فوت کنید دیوونه می شن ولی اگر با ماشین بیرون برن دوست دارن سرشونو از پنجره بیارن بیرون؟
 
------------------------------------------------------------
 
سر گشته ای به ساحل دریا،

نزدیک یک صدف،

سنگی فتاده دید و گمان برد گوهر است

گوهر نبود - اگر چه - ولی در نهاد او،

چیزی نهفته بود، كه می گفت

از سنگ بهتر است

جان مایه ای به روشنی نور، عشق، شعر،

از سنگ می دمید

انگار

دل بود ! می تپید

اما چراغ آینه اش در غبار بود

دستی بر او گشود و غبار از رخش زدود،

خود را به او نمود

آئینه نیز رویی خوش آشنا بدید

با صد امید، دیده در او بست

صد گونه نقش تازه از آن چهره آفرید،

در سینه هر چه داشت به آن رهگذر سپرد

سنگین دل، از صداقت آئینه یكه خورد

آئینه را شكست .
 
-------------------------------------------

عشق چيست و دوست داشتن كدامست ؟



عشق یک جوشش کور است و پیوندی از سر نابینایی
دوست داشتن پیوندی خود آگاه و از روی بصیرت روشن و زلال

عشق بیشتر از غریزه آب می خورد و هرچه از غریزه سر زند بی ارزش است
دوست داشتن از روح طلوع می کند و تا هرجا که روح ارتفاع دارد همگام با آن اوج میگیرد

عشق با شناسنامه بی ارتباط نیست، و گذر فصل ها و عبور سال ها بر آن اثر میگذارد
دوست داشتن در ورای سن و زمان و مزاج زندگی میکند

عشق طوفانی و متلاطم است
دوست داشتن آرام و استوار و پر وقار وسرشار از نجابت

عشق جنون است و جنون چیزی جز خرابی و پریشانی "فهمیدن و اندیشیدن "نیست
دوست داشتن، دراوج، از سر حد عقل فراتر میرود و فهمیدن و اندیشیدن را از زمین میکند و باخود به قله ی بلند اشراق میبرد

عشق زیبایی های دلخواه را در معشوق می آفریند
دوست داشتن زیبایی های دلخواه را در دوست می بیند و می یابد

عشق یک فریب بزرگ و قوی است
دوست داشتن یک صداقت راستین و صمیمی،بي انتها و مطلق

عشق در دریا غرق شدن است
دوست داشتن در دریا شنا کردن

عشق بینایی را میگیرد
دوست داشتن بینایی میدهد

عشق خشن است و شدید و ناپایدار
دوست داشتن لطیف است و نرم و پایدار

عشق همواره با شک آلوده است
دوست داشتن سرا پا یقین است و شک ناپذیر

از عشق هرچه بیشتر نوشیم سیراب تر میشویم
از دوست داشتن هرچه بیشتر ،تشنه تر

عشق نیرویی است در عاشق ،که او را به معشوق میکشاند
دوست داشتن جاذبه ای در دوست ، که دوست را به دوست می برد

عشق تملک معشوق است
دوست داشتن تشنگی محو شدن در دوست

عشق معشوق را مجهول و گمنام می خواهد تا در انحصار او بماند
دوست داشتن دوست را محبوب و عزیز میخواهد و میخواهد که همه ی دلها آنچه را او از دوست در خود دارد ،داشته باشند

در عشق رقیب منفور است،
در دوست داشتن است که:"هواداران کویش را چو جان خویشتن دارند"

عشق معشوق را طعمه ی خویش میبیند
و همواره در اضطراب است که دیگری از چنگش نرباید
و اگر ربود با هردو دشمنی می ورزد و معشوق نیز منفور میگردد

دوست داشتن ایمان است و ایمان یک روح مطلق است
یک ابدیت بی مرز است ، که از جنس این عالم نیست
 
نگارش در تاريخ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:خودم را باور میکنم::::::, توسط علی طوفان

روزهای سخت چه دیر می گذ رند و چقدر آزرده خاطرم میسازند.
و ناگهان روزهای شیرین از راه می رسند و روزهای تار خیلی زود فراموش می شوند و این چرخه همچنان ادامه دارد
چه آسان زندگی به بازی می گیرد ما را بدون اینکه به آن فکر کنیم ، بدون اینکه فرصت لبخند زدن به خودمان را به ما بدهد درگیرمان می کند وما هم از پی آن می خندیم و گریه می کنیم

گاهی اوقات چقدر مسخره به نظرم میرسد بازی های زندگی که اگر غافل شویم به واقع مارا به مسخره می گیرد و درخود فرو می برد ، خیلی بزرگی می خواهد ارزش زندگی خود را دانستن.

نمی خواهم در بند این وآن باشم...،بس است.می خواهم در بند خود باشم...
نمی خواهم فکرم از آن دیگرانی باشد که ذره ای به من فکرنمیکنند.

فکرم را،ذهنم را و روحم را برای خودم می خواهم تا زندگیم را از نو برای خودم و آنهایی که دوستشان دارم بسازم.

خیلی بهترم،خیلی سبک ترم و خیلی رها ترم از افکار بیهوده......

اینها را هم با کمی کینه و غم نوشتم...هنوز نتوانستم...اما سعی میکنم....




 

 

مرگ بر چشمان بی‌گناه...

مردی دیده ام من
که درنگی نمی‌کند
میان عشق و نفرت
و بی رحمانه دفن می‌کند
چشم‌هایش را

ناپخته و کودن
مرگ می‌کشد بر دوش
و در وهم آغوش زنان
بی جرعه مست می‌کند

مردی دیده‌ام من
غمِ نان اگر بگذرد
نجوا می‌کند با خود
زایل شدم چرک شدم
مرگ بر چشمان بی‌گناه

دسته‌ای کاغذ
و شعری مبهم
قصه تمام است
چه کنم
آیینه شکست...
----------------

 

 

  راز حیات

 نفَـس گیرست،

   زمزمه ی باد و باران، 


 

  میانِ گل های پرپر ،


 

  بر سنگفرشِ خیابان .


 

 به راز حیات،


 

 در می مانی ،


 

 وقتی که آدمی ،


 

 به خیانتی نا بهنگام


 

  می گشاید دست ...


 

   اعراب را،


 

   ازآنگونه پست


 

    به خون گشایی استخرشهر*1


 

   و اسکندر،


 

         به تاراجِ پارسه*2


 

                     ح ب                                                                  


 

                     تـــــوهــم


 

                   2 بامداد                                                   


 خسته از این ناکجا آباد

 

در این فریب آباد
چوبه دار به حبس ابد محکوم است
و جسدهایی که نمی رقصند در باد
سربداران این خانه در ننگند
وکافران درمانده از اخذ ارتداد

رویای رقص جسد در باد
مثل پرچم
کیست که نداند...
جسم این آرزو را به گور خواهد برد
با لکه‌های ننگ

اجل خریدنی است اینجا
نه از سر بریده در صحرای سوزان
و نه جسد های به صلیب کوبیده
اینجا همه چیز آرام است
در پس یک فریب بزرگ

اینجا به مرگ طبیعی می میرند
خسته از این ناکجا آباد
چگونه کوچ کنم از این خانه
به دل تو
آن وسیع غریب‌‌نواز آباد

 

سلام به همگی
بعد این همه مدت بهم ثابت شد
 عشق یعنی نرسیدن ......
 
 
دختری به کوروش کبیر گفت:من عاشقت هستم....
 کوروش گفت:لیاقت شما برادرم است که از من
 زیباتر است و پشت سره شما ایستاده،دخترک
برگشت و دید کسی‌ نیست. کوروش گفت:اگر عاشق
 بودی پشت سرت را نگاه نمی‌کردی
 
ادامه مطلب مورد نظر رمز دارد.
لطفا رمز عبور مربوط به مطلب را وارد کرده ، دکمه تایید را کلیک کنید.
لطفا عضو بشید تا بتونید ادامه مطالب را ببینید ؟!!!!

ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:جاده ی عکس های عاشقانه, توسط علی طوفان

صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 19 صفحه بعد

آرش و هلنا - Broken Angel